wtorek, 25 października 2022

Określenie grupy odbiorców - skuteczny marketing

 Czy znasz dokładnie odbiorców Twojej strony? Fakty są takie, że wiele firm ma mgliste pojęcie, o tym są ich docelowi odbiorcy, ponieważ nie poświęcili czasu na przeprowadzenie badań. W tym artykule skupię się na wyjaśnieniu dlaczego określenie grupy docelowych odbiorców jest ważne. Czy znasz swoją publiczność? Naprawdę znasz swoich odbiorców? Wiele firm ma mgliste pojęcie o tym, kim są ich docelowi odbiorcy i czego chcą, ale nie poświęciły czasu na przeprowadzenie badań. W tym artykule wyjaśnię, dlaczego zdefiniowanie grupy docelowej jest ważne i jak dowiedzieć się, kim są i czego chcą.

Dlaczego zrozumienie grupy docelowej jest ważne dla SEO?

Ostatnio mówi się, że identyfikacja persony to strata czasu. Myślę, że identyfikacja persony jest obecna w marketingu od dziesięcioleci, na długo przed digitalem. Jest to integralna część marketingu, nawet jeśli nie jest właściwie oznakowana. Posłużmy się przykładem: łowienie ryb. Jeśli chcesz złowić rybę, potrzebujesz dwóch rzeczy: potrzebujesz przynęty, którą jedzą ryby i musisz łowić tam, gdzie są ryby. Właściwa identyfikacja osoby daje Ci obie te rzeczy. Możesz myśleć, że jest to nieistotne, ale wtedy nie będziesz miał ryby na obiad. Kiedy Twoja grupa docelowa szuka tego, co oferujesz za pomocą wyszukiwarki, chcesz, aby Twoja strona pojawiła się w wynikach wyszukiwania. Potrzebujesz odpowiedniej przynęty. Nie wiedząc, co twoja docelowa publiczność szuka, masz mniejszą szansę na to. A kiedy trafią na Twoją stronę, jeśli nie masz odpowiedniej treści, która z nimi rezonuje, może to negatywnie wpłynąć na konwersje.

Kim jest moja publiczność i czego chce?

Oto  kroki, które możesz podjąć, aby dotrzeć do sedna pytania: Kim jest moja publiczność i czego chce?


Demografia

Zbuduj profil swojej grupy docelowej (a możesz mieć ich więcej niż jedną), badając następujące punkty danych i nie tylko.

Jeśli kierujesz się do konsumenta:

Płeć może wpływać na wzorce zakupowe.

Wiek może mieć wpływ na decyzje zakupowe.

Lokalizacja miejsca, w którym się znajdują, informuje o Twojej strategii marketingowej.

Stan cywilny może wpływać na priorytety Twoich odbiorców.

Poziom wykształcenia może pomóc Ci w lepszej komunikacji z nimi.

Informacje o zawodzie pomogą Ci w bardziej ukierunkowanym marketingu.

Dochód pomoże Ci zrozumieć, jaki poziom inwestycji mogą być skłonni podjąć.

Przekonania pomogą Ci lepiej zrozumieć, co jest dla nich ważne.

Styl życia to kolejny sposób na zrozumienie i skierowanie do odbiorców odpowiednich komunikatów.

Jeśli kierujesz się do firmy:

Branża

Produkty lub usługi

Roczny przychód

Wiek firmy

Lokalizacja

Liczba pracowników

Kluczowi decydenci w firmie (role)

Nawet jeśli firma jest Twoją docelową grupą odbiorców, istnieją pewne role w tej firmie, do których będziesz kierować swoje działania (jak w przypadku konsumentów). Więc dotarcie do sedna tego, czego chcą ci decydenci będzie ważne.  Istnieje kilka sposobów, które można zebrać badania rynku, jak to. Istnieją firmy, które istnieją, że tylko zrobić tego typu rzeczy. Istnieje również Twoje konto Google Analytics, które może dać Ci kluczowe dane o publiczności, która już przychodzi na Twoją stronę. Jeśli korzystasz z wersji Universal Analytics w Google Analytics, raporty dotyczące publiczności mogą pokazać ci wszystko, od demografii i zainteresowań po lokalizację, używane urządzenia i więcej.

Podsumowując, powinieneś zrobić wszystko co w Twojej mocy, aby dotrzeć do docelowej grupy swoich odbiorców. Pomoże Ci to znacząco zwiekszyć sprzedaż swoich produktów.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Promocja strony na facebooku

 W dzisiejszej epoce cyfrowej platformy mediów społecznościowych stały się integralną częścią naszego życia. Wśród tych platform, Facebook j...