czwartek, 27 października 2022

Jak dobrać słowa kluczowe na swoją stronę?

Słowa kluczowe to zapytania, które Twoja grupa docelowa używa w wyszukiwarkach, aby znaleźć to, czego szuka.

Musisz wiedzieć, jakie są te zapytania, abyś mógł tworzyć treści na swojej stronie wokół nich. Pomaga to wyszukiwarkom określić, że Twoja strona jest odpowiednia dla tego, czego szukają Twoi docelowi odbiorcy.

Aby uzyskać więcej informacji, sprawdź:

Czym są słowa kluczowe?

Jak przeprowadzić badanie słów kluczowych dla SEO
Jednym z najlepszych sposobów na poznanie swojej grupy docelowej jest wzięcie jej próbki i przeprowadzenie z nią wywiadu. Może to być ankieta internetowa lub telefoniczna. Upewnij się, że uzyskasz próbkę, która reprezentuje wszystkich Twoich klientów docelowych, dlatego może się ona różnić w zależności od produktu lub usługi. Następnie spreparuj pytania, które pomogą Ci dostać się do ich umysłów. Musisz przeprowadzić podstawową analizę:

Dlaczego decydują się na zakup lub zapisanie się na Twój produkt, usługę lub inne rozwiązanie?

Jak oceniają swoje opcje, zanim zdecydują się na zakup lub rejestrację?

Co powstrzymuje ich przed zakupem lub zapisaniem się?

Jakich wyników oczekują po zakupie lub podpisaniu umowy na Twój produkt, usługę lub inne rozwiązanie?

Możesz również uzyskać wgląd poprzez lepsze zrozumienie ich zachowań online, takich jak:

Jakie publikacje czytają?

Jakie strony internetowe odwiedzają?

Kogo śledzą w mediach społecznościowych?

Jak wyglądają ich aktywne profile w mediach społecznościowych?

Inne badania jakościowe, które możesz rozważyć: wykorzystaj próbkę swojej grupy docelowej do przekazania informacji zwrotnej na temat doświadczeń związanych z Twoją stroną internetową. Istnieją firmy, które mogą pomóc w przeprowadzeniu tego typu badań.

Na przykład, możesz dowiedzieć się, czy:

Twoja strona jest łatwa w nawigacji (Czy ludzie mogą z łatwością znaleźć to, czego potrzebują)?

Informacje są pomocne na Twojej stronie

Strona jest łatwa w użyciu z każdego urządzenia

Są zadowoleni z opcji obsługi klienta

Po zebraniu niezbędnych danych na temat Twojej grupy docelowej przy użyciu niektórych lub wszystkich kroków badawczych opisanych w tym artykule, nadszedł czas na stworzenie profili persony. Będziesz miał jeden z nich dla każdego z typów ludzi, do których kierujesz swoje działania. Persona jest archetypem Twojej grupy docelowej. Będziesz się do niej odwoływać wielokrotnie podczas tworzenia treści i innych kampanii SEO, aby upewnić się, że to, co robisz, jest odpowiednie dla tego archetypu. Istnieje wiele różnych sposobów na stworzenie rzeczywistego profilu persony, ale zazwyczaj jest to dokument, który może mieć jedną stronę (lub więcej) i podsumowuje dane, które odkryłeś w badaniach.

Wpisz w Google "persona profile examples", a dostaniesz mnóstwo pomysłów na to, jak wizualnie ułożyć taki profil.

Twoja docelowa publiczność i jej podróż ma znaczenie w SEO

SEO jest w dużym stopniu częścią podróży klienta.

Podróż klienta, znana również jako podróż kupującego lub podróż decyzyjna konsumenta, to kroki, które osoba podejmuje na swojej drodze do podjęcia decyzji o zakupie produktu, zarejestrowaniu się w serwisie lub konwersji w inny sposób. Oczywiście, intencje behawioralne mogą się zmieniać w miarę przechodzenia przez podróż klienta. Większość ludzi zaczyna od intencji informacyjnej, następnie przechodzi przez fazy badania i dochodzenia, zanim osiągnie punkt, w którym jest gotowa do zakupu (faza intencji transakcyjnej). Kategorie intencji behawioralnych powinny uzupełniać, a nie zastępować, zrozumienie Twoich person. Poznanie swoich odbiorców jest pierwszym krokiem do upewnienia się, że Twoje wysiłki SEO są ukierunkowane na cel, tak abyś mógł sprowadzić odpowiedni ruch z wyszukiwania organicznego i przekonwertować odwiedzających.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Promocja strony na facebooku

 W dzisiejszej epoce cyfrowej platformy mediów społecznościowych stały się integralną częścią naszego życia. Wśród tych platform, Facebook j...